15 april, 2008

Astman spökar

Åter igen tillbringade 4 åriga William och jag natten på Östersunds Sjukhus pga. hans astma. Det blev inhalationer, blodprover och syrgas. När vi åkte in i går var han så sjuk, så sjuk. Det var så jobbigt. Men i dag blev han jättepigg och ville bara leka och åka hem och spela xbox.




Tyvärr råkade han kräkas slem också igår, vilket ju innebar att vi blev isolerade. Och hela morgonen satt han fast i syrgasen så gissa och han hade myror i brallan!




Som tur var kändes allt lungt så vi kunde åka hem på e.m.




Och självklart blev det ett Teddykompaniet gosedjur från Pressbyrån på Sjukhuset. Det är en tradition.




Varje gång han varit på kontroller, undersökningar mm. och varje gång han legat inne har han fått ett. Det har blivit så många under dessa 4 år eftersom han var sjuk direkt han föddes.


Dagens gosedjur blev Fåret i röd halsduk. Säger bäää...när den får ett tryck på magen.
Nu ska jag gå till sängs och räkna får. Så godnatt till er alla!

15 kommentarer:

Ulli sa...

Hejsan! Hoppas din son mår bättre. AStma är inte roligt. Jag har hittat din blogg och fina butik på nätet. Vad mycket fint du har att erbjuda i butiken. Räkna med en order från mig inom kort. Jag har länkat till butiken och till din blogg i min blogg. Hoppas det är ok för dig.

Ha en riktigt bra onsdag!
Kram Ulli

Gårdsromantik sa...

Hej!

Vet inte om jag varit in här - såg att du hade en nätbutik också. Har själv en gårdsbutik.

Skaöö kolla vidare.

Kram Maud

Nettan sa...

Hoppas din son mår bättre !
Min son på snart 14 har oxå astma sen 4 år & visst är det hemskt när dom inte får luft =0(
Hittade nyss din webbutik & kagt en order, så mycket fint du hade !!
Kommer shoppa mer sen =0)..
Är det OK om jag länkar till dig ??
Kram Nettan

::fina:: sa...

Hejsan, usch det låter inte roligt, stackars din son som haft oturen att vara astmatiker. Det måste vara hemskt att stå så nära och inte kunna hjälpa när han inte får luft. Men vad mysigt att han får ett litet gosedjur varje gång han varit på sjukhuset, det tycker jag var fint.
Vilken fin blogg du har, och jag blev så glad när jag såg att du länkar till min bloggshop (fina mjuka djur). Tack!
Hoppas du får sova gott!
~Josefine

::fina:: sa...

Åh tack för dina snälla ord om djuren, det gjorde mig såå glad! Självklart får du länka till min andra blogg också, jag sätter en länk hit med! Kram!

Käranån sa...

Astma är inte roligt, vet hur det är för våran pojk hade astma som liten o alla dessa sjukhusbesök känner jag igen, men det växte bort i tonåren, hoppas det gör så för William oxå!
Jag gör inte mera trollen, gjorde så många så jag tröttnade...

Linneagården sa...

Hej.
Men vad jobbigt för pojken, men tur att han mår bättre. Vi har oxå några mjukdjur från pressbyrån, sedan BB-tiden....

Kommer du att få hem några stora zinkhus framöver?

Vi hörs & förhoppningsvis ses snart!
Kramkram /madelene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå stackarn....hoppas att han mår bättre nu.
Min bror led av svår allergi å astma när han var mindre...så jag vet hur det är.Ögonen var som stora gelebollar, fick tillbringa många timmar med mamma å han på sjukhuset...pappa jobbade borta så jag fick glatt hänga på...hum inte sååå roligt att bli väckt mitt inatten.men han besvär har vuxit bort.

Så mycke fint du har i butiken å den nya sidan blev ju kanon!

kram Pernilla

hemma bäst sa...

Hej!! oj vad jobbigt! jag hoppas att han blir bättre! Nu ska jag titta in i din fina butik! kram jennie

Lilla Blanka sa...

Åh du har så mycket fint att jag inte vet varken ut eller in..vill ha allt!!!

Lille stackaren *kram*..så sjuk, hoppas han mår bättre nu. Min son har också astma, jobbigt med dagliga inhalationer, men han mår oftast bra.

Kram
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Heeeej!!!

Idag fick jag massor av paket på posten...så glad jag blev av överraskningen!Tusen tack!!!

Kakfatet är på plats...ska bara fyllas nu med godsaker.

En liten fråga bara...hyllan har inte kommit än, undrar bara om den är skickad än?

Kramizzzz // Pernilla

Gårdsromantik sa...

Men sån tur att allt löste sig med sonen!
Har också sett de där små raringarna dom finns på sjukhuset i Luleå också - tyvärr är inte mina tonårspojkar så intresserade så det har inte blivit några!

Kram Maud

Unknown sa...

Hejsan! Hoppas att det är bättre med din son, förstår precis vad du går igenom. Har nämligen en liten parvel själv som är 3½ år och har också kraftig astma så besöken känns igen. Phu, så jobbigt det är, och skrämmande. Nu ska vi operera bort vår sons halsmandlar och näsköttlar för att det är förstora och chansen att astman blir bättre då är också rätt stor. Men det finns ju en fördel till, läkarna säger ju att får man astma innan man är 6 år är chansen rätt stor att den växer bort innan tonåren.
Ha det gott och ta hand om er!!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiska

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att sonen mår bättre! Förstår att det är jobbigt med era sjukhusturer, då är han självklart värd ett gosedjur!

Hoppas att du haft en skön helg! Kram!

::fina:: sa...

Hej, jag ville bara kika in och säga att din shabbyvovve är på g, förhoppningsvis blir den klar under dagen idag. Mailar dig då! Hoppas du har en fin dag i solskenet!
~Josefine