24 oktober, 2010

Helgen

I veckan var jag till Åre och köpte garn till en filt och hittade ett mönsterkit till denna halsduk. Lättvirkad och rolig att göra. Idol gjorde mej sällskap under virkningen.

I går kväll tog jag itu med väskan som ska skickas till skolan. Den skulle sys av nunofilten som jag gjorde förut. Det blev en liten väska med diverse broderier, pärlor och ullhjärtan som jag nålade fast.

Och till sist 3 katter som nästan har värmeslag. Mannen är i Frankrike och jag passade på och elda lite för mycket så vi hade 34 grader inne i går på dagen... 

3 kommentarer:

Stina Blomgren sa...

Hej hej du..

Sååå kul.. att vi går på samma utbildning.. :o)) Ödet..:O))
Vet du förresten om att du står som noreply.. och då kan jag inte maila tillbaka svar till dig, ändra det i din profil genom att göra din epost synlig..:O))

Sen så vill jag ju säga.. vilken läcker väska du gjort av den fantastiskt fina nunofilten.. hurr burr tyckte ju jag om den.,, men det blev ju bra bara man vände den ut och in..:O))
Ska bli skoj att följa dig och din blogg...
Och jag har ju bott i Östersund och är Jämtkviltare så Jämtland står mig varmt om hjärtat...

Ohh just det ja.. var hade du köpt mönstret till den härliga halsduken.. med virkade blommor??? :O))

Katarina sa...

:O) Vad duktig du är. Den blev jättefin. Kram Katarina.

CArina i Ockelbo sa...

hej ny blogg för mig, blev full i skratt då jag läste du hade 34 grader inne hi hii.
Första gången vi eldade i kamin i vårt gamla hus då,hade vi nåt liknande höll på att få värmeslag mitt i natten o vinter men sovrumsfönstert var tvungen att öppnas . hi hii så kan det gå