20 maj, 2011

Tilda

 Åh, så tiden rusar i väg. Hinner inte allt man vill. Inte haft nån sylust på ett bra tag. Men i veckan slog den till och jag sydde en Tilda till min vän Bodil som hon beställt. Var skönt och få det ur världen.
I går kom det ett jättegulligt paket från Finland, från min kompis Ing-Marie. Hon hade skickat massor av mitt Finska favoritgodis till mej. Så glad jag blev! Tack, tack!
I veckan blir det sol och bad på Franska rivieran. Ska bli så skönt och komma till värmen för här är det bara kyla och regn.  KRAM!

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kix sa...

Har visst ingen koll på vem jag är inloggad som - lärare eller privat... Kan du radera resterna av min förra kommentar? :)
Privat skulle jag säga att åh, vad härligt det lät med en Frankrikeresa nu! Även om solen skiner här.
Tack för din kommentar!
Kram!

Katarina sa...

Vilken otroligt fin Tilda :O) Önskar dig en trevlig och skön resa. Kram Katarina.

ing-marie sa...

Vad skönt att få åka till värmen=)

Katarina sa...

Du frågade i en kommentar på min blogg om det är krångligt att åka tåg till Ullared. Det tycker jag egentligen inte. Vi åkte nattåg ner till Göteborg, tåget var den här gången försenat så det blev lite långdraget. Från Göteborg åkte vi tåg till Varberg, och från Varberg med buss till Ullared och du kan beställa biljetter ända fram. Att åka tåg är eneklt och smidigt. Vi åkte dagtåg hem från Varberg med byte i Göteborg och Stockholm. Jag rekommenderar att ta med eller köpa en stor resväska med hjul att frakat alla fynden i. Vi bar tungt denna gång. Kram Katarina.