17 april, 2009

Min Lillasysyster

Nu är jag hemkommen efter 8 härliga dagar i Finland. I Finland har jag bla. hälsat på min syster som renoverat vår Farfars Mosters hus. Tänkte visa lite fint från hennes hus... Här är Syster själv!
Här är den fina dörren som finns på vinden som förr bara var ett kallutrymme och som nu är varmbonat och jättemysigt. Det är så roligt att den gamla dörren finns kvar.


Här är lilla hallen när man kommer in. Här är det vit panel på väggarna med mycket vackra saker och blomstertavlor i glas, byst och välkommenskyltar.

Både på nedervåningen och övervåningen finns det 2 kakelugnar i zink bevarade. De är så otroligt fina men jag tror inte de värmer så bra.
Och i hennes hem finns en massa handgjorda saker. Hon är jätteduktig på trådslöjd och nåldynan till vänster har hon gjort. Kaninerna fick hon av mej för några år sedan.
Ja, det var en liten glimt från lillasyster. Mer kanske kommer sen. Hon har det så himla fint!
Kom i håg min utlottning här nedanför, några dagar återstår.
Kram







4 kommentarer:

Linneagården sa...

Hej Maria & Välkommen hem!
Kul att få träffa släkten över påsk. Du & din syster är inte så lika, eller? Vad mysiga bilder & en kakelugn i zink har jag aldrig sett
eller vetat att det funnits heller. Roligt att de har bevarat den.

Jag jobbade hela påsken, men hann träffa min nära & kära över lite ägg osv.
Snart är det väl 1år sedan vi var i offerdal. Ska nog ta en tripp igen & kanske min syrra vill hänga på. Visst är ni kvar i samma lokal som förrut?

Ha en jättebra helg. Kram /madelene

Hemma hos Linda sa...

Hej Maria

Låter som du haft en toppen semester! Inget går upp emot att få komma bort en stund, då värdesätter man att få komma hem igen =)

Älskar kaninerna, de skulle varit fina i något av mina barnrum. Din syster har gjort ett toppen jobb!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg! Kram Linda

Käranån sa...

Tänk va fint grannen har det!!! Hon borde ju öppna en lite affär hon oxå! Semester "hemma" är alltid avkopplande och roligt!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du ser ut och haft en bra påsk. Kul med foto från din syster.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria