23 november, 2009

Snart 1 advent?


Ohhhh.... vad mysigt att få tända första ljuset på Söndag. Jag har tjuvstartat lite, som vanligt. Allt för att komma i julstämning. För i år har den varit ovanligt låg. Måste bero på att vi mest haft gegga sista tiden och ingen snö.

Min Tilda har nu fått ett par skridskor och är redo att ta en tur. Hoppas barnen också snart får åka skridskor på skolan.

I morgon ska det bli födelsedagskalas här. Då blir Jimmy 15 år. Grattis Gubben!
Och i kväll har han och jag lagat HARE som han skjutit själv. Jag har inte ätit det förr så det ska bli spännande. Man får nog vänja sej nu när man fått en jägare i familjen.

Ha det gott!


6 kommentarer:

LIZ sa...

Grattis Jimmy!
Du har en duktig son
som kommer hem med mat.
Hoppas det blev en god gryta.
Ha en trevlig Lilla Jul

Prästgårds Maria sa...

Tack för det! Ja, det är kul när de har en hobby som ger mat. Grytan var jättegod, var skeptisk innan.
Ha det gott i lillajul du med Liz!

Käranån sa...

Glad Lilla Jul!!
Grattis till Jimmy, och va duktigt gjort att komma hem med hare!!

Linneagården sa...

Hej Maria. Här försöker man oxå skapa stämning inne med pynt, doft å musik. Ute finns ingen snö!!
Så jägar´n blir 15år, hoppas haren smakade bra!
I morgon är det julmarknad på "flata" å jag ska dit en sväng. Kanske går jag på julkonsert i kyrkan på kvällen. Det är mycke man vill hinna nu...

Hoppas du får en mysig advent. Jag ser ju att du har pyntat så fint redan-
Må så gott.
Kram /madelene

strömmas sida sa...

Grattis i efterskott till din son.
Visst går åren fort och ungarna växer upp fort.

Hoppas du haft en fin 1:a advent där i ditt fina mysiga hus.
Du har säkert än mer fina saker nu när du säljer igen.

kram
Ingrid

Anonym sa...

Va fint du gjort! Trevlig helg Maria!

Kram Linda