02 december, 2009

Sista födelsedagskalaset i år


I dag har vi 10 grader kallt och solen gnistrar i den härligt vintervita snön som äntligen anlänt. Nu känns det mer juligt än nånsin. Jag har ledig dag och sotarn har nyss varit här och fejat i skorstenen. Han är så duktig och städar alltid efter sej! Det är tacksamt.

                                                
Jag har fått paket!!!! Från Alvas hus. Beställde en hel del till nya köket som ska bli till efter nyår. Bla. beställde jag ett skifferhjärta som man kan skriva på med krita. Jättefint. Det har jag nu hängt upp i mitt befintliga kök.

Ja, nu är det dax för Christoffer att fylla 19 år. Han är siste man ut för i år. GRATTIS på födelsedagen och inte minst till det efterlängtade körkortet!
Ha det så gott alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga tårtor och va fint du har det!

Kram Linda

strömmas sida sa...

Vilka smarriga tårtor du frestar med.
Grattis till din store son och hans körkort också.
I morgon fyller min yngste 15 år.
Vart tar åren vägen.

Visst är det spännande med paketen man beställer. Du har så fint hos dig.

kram
strömma

LIZ sa...

Va fint du har efter alla
födelsedagar,barnen blir bara
äldre men själv vill man inte bli gammal förstår inte vart alla år tar vägen.Det viktigaste är väl att vi lever i nuet och tar vara på tiden och varandra och gör något bra av det.
Ha en skön helg.LIZ

::fina:: sa...

Åh vad härligt väder ni har, precis sånt där som man vill ha. Jag tror jag behöver flytta längre norrut... härligt med födelsedagskalas - kan tänka mig att sista kalaset också blir startpunkten för allt juligt där hemma hos er! Önskar dig en skön helg!
~Josefine

Hemma hos Linda sa...

Hej vännen!

Hoppas allt är bra med dig, var ett tag sedan jag tittade förbi.

Vilka härliga tårtor, tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade jag gärna beställt en tårta eller två... =)

Jag har en award till dig, den finns att hämta på min blogg!

Sköt om dig!
En stor julkram Linda