27 januari, 2010

Lille William & Drottning Silvia


Tiden har stått stilla ett tag och vi har varit på sjukhus. William var ute på rast på skolan och föll så illa att det blev ett brott under höger knä. Så nu har han gips på hela benet, från tårna till ljumskarna. När Willam var sövd kom Drottning Silvia på besök på avd, så han missade henne. Men jag fick se en skymt av henne. Personalen och barnen tyckte det var jätteskoj att hon ville hälsa på här uppe i Jämtland.

Kul kan man ju ha på Sjukhuset fastän man har ont, leken gör nog att det känns lättare, tror jag. Här provade han massor av maskeradkläder. Så tacksam för Bassestiftelsen som gjort så mycket för Barnavdelningen! Många autografer har det blivit på gipset och det tycker han är jättekul.


Han har nu en egen rullstol och åker fram som en vettvilling. Man är livrädd att bli överkörd eller att han ska tvärnita och flyga ur stolen. Vad lätt de har de små liven att anpassa sej till situationen och hitta olika sätt att ta sej fram på. Han åker på rumpan på golvet som en raket. Hade det varit jag hade jag säkert bara suttit och ojjat mej...
I går fick jag nya Tilda inspirationshäftet och tyger och lite annat smått och gott från Panduro. Så nu är det bara att sätta igång och pyssla. Tiden finns ju nu...
Många stora Kramar till er alla!

3 kommentarer:

Tessan sa...

Hej! Stackars lillkillen! Hälsa honom att han ska krya på sig. Har också killar som har varit gipsade ett antal gånger, det har varit ben, armar, nyckelben osv. Det är helt otroligt hur rörliga de är med gipset och far fram ändå.

kram tessan

strömmas sida sa...

Ja dom är av annat virke dom mindre än man själv är. Tålmodiga och duktiga är dom.

Det var inte lite han är gipsad och jag förstår att du har racing där hos dig :-).
Hoppas han läker ihop fort.

kram
strömma

Käranån sa...

Ajdå, inte kul med benbrott, men kan tro det är kul med rullstolsrace, hoppas han kryar på sig snabbt!