08 januari, 2010

Så blev jag Moster


Ja, den 3 januari föddes denna supergulliga stora Gosse. Och jag blev en stolt Moster! Det nya året startade på ett fint sätt! Jag får dessvärre vänta till påsken innan jag får träffa det lilla underverket eftersom vi bor i olika länder. Snyft!!!!

Annars är det kyla, kyla som råder här. I går startade inte bilen när jag skulle på jobbet. Och jag blev en timme sen. I morse skrek bilen MOTORFEL efter 2 mil och det blev tvärstopp. Den står nu på macken och väntar på bärgningsbil. Man tror ju att en ny bil ska vara problemfri, men det är nog tvärtom!
Hoppas kylen vänder snart. Och att det kommer lite mer snö.


En sak jag ser framemot förutom värme och snö är de nya Tildorna som kommer nu i vår. Bla. kommer ju ett nytt idéhäfte som ser jätteinspirerande ut.
Ha det gott!


5 kommentarer:

Käranån sa...

Grattis till moster!! Vilken söt liten gosse, tänk att han finns bara över vägen här;) Jag tror alla är trött på denna kyla, och ni som brukar faktiskt ha KALLT ( minns en gång när jag bodde där var det -42). Jag se framemot det nya Tildahäftet oxå!!

Klarafina sa...

Grattis! Vad söt han är och vilken söt filt! Hoppas ni kan träffas om inte så länge.
Vi har haft kallt länge nu. Temperaturen flyttar sig mellan 20 och 28, men för "ei jamtlandstaus" är ju inte det så illa ;)

strömmas sida sa...

Vilken liten sötnos och sötare blir dom för varje dag också *ler*.

Men huga att bli stannandes utefter vägen i denna kyla. Hoppas dom får ordning på bilen din.

kram
strömma

faster atta sa...

Grattis moster!!! Så härligt med en liten bäbis i famijen!!!

Anonym sa...

Hejsan.
Har hittat till din sida :-). Jag heter karin. Jag o min sambo äger Kvarnmoras Leo o Larissa alltså Liston syskon. Vore roligt att höra hur det är med honom. Våra kissar äter o växer som bara den. Leo ska kastreras på 2 veckor. Det vore roligt om du ville höra av dig....mvh Karin pettersson.
hartman.pettersson@telia.com