23 maj, 2008

Studentbal & Hallen

I kväll ska mina äldsta, Mariell och Chistoffer i väg på Studentbal. Jag ska skjutsa dom och medan de har skoj ska Marina och jag fira våra födelsedagar med en god middag och bio.
(foto: studentbal.com)
Vår renovering av hallen nere börjar sakta men säkert bli klar. Det var myket , mycket mer jobb än vi kunnat ana. Först målade vi taket flera ggr. Och det krackelerade. Vi bytte färg och började om. Då gick det vägen. Vi hyrde slipmaskin och betsade golvet. Blev jättefint! Men betsen räckte bara till halva, sen fanns inte färgen att få tag i längre... Ha, ha. Så vi hyrde slipmaskinen igen och slipade och slipade och betsade om.


Och tapetångesten var stor jag fastän jag letade i 3 veckor. Men tillslut hittade jag en tapet med 1880 tals mönster och färger från Sandbergs. Den blev kanonbra. Här syns lite bilder på resultatet. Nu fortsätter vi upp för trappen och upp i hallen där.

Väntar på dagen man kan möblera och hänga upp saker på väggarna!
Jag önskar er alla ett härligt veckoslut med solsken och värme!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Så fin din dotter är i sin Balklänning =0)!
Och eran hall kommer & bli så snygg, efter " allt " ert slit ;0)
Ha en god helg...
Kram Nettan

hagagården sa...

hej
tapeten var ur snygg tycker jag,det är trevligt med lite färg och inte bara vitt o vitt.
ha det gott
ninni