13 december, 2009

Julpyssel

Ja, då var det tredje advent... redan. Tiden går fort som vanligt, när man har roligt! Och Lucia är det ju också. Vi får vänta till torsdag på Luciafesten på Kaxås skola.
I går kväll kom det ett stänk med pyssellust till mej och det blev lite Ängla askar tillverkade under kvällen till musiken från Dansbandskampen. Mitt pysselrum är ju ett minne blott sen Sonen flyttade hem och behövde ett rum. Så pysslandet har legat lite på is eftersom det är så jobbigt att städa undan allt när man tex. ska äta middag på  köksbordet, och man är mitt uppe i pysslandet.



Askarna fick lite notpapper, gamla kopierade julkort, glitter, silkespapper och spetsar.

Ha en härlig tredje advent & Lucia!
KRAM


7 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina askar! Jag ska nog också pyssla lite ikväll... tack för inspirationen.

Ha en fin lucia! Kram Marie

strömmas sida sa...

Vilka fina askar du har gjort. Jättepyssligt gjort och roligt att ha något man gjort själv. Eller ge bort som extra personlig gåva.
Jag är väldans opysslig.

Åren går så fort och du och jag som har ungar i olika åldrar vet det.
Njut av yngste sonens lussande *ler*.

Mina Osloungdomar kommer hem nästa söndag. Men då bor dom i hennes lägenhet, som är uthyrd annars. Det är på samma gård som mig och dom lär nog komma hem hit och vill bli ompysslade :-).

Önskar dig en fin lucia och 3:e Advent.

kram
strömma

Klarafina sa...

Vilka vackra askar......att ha hemligheter i kanske?

::fina:: sa...

Så vackra askar! Jag förstår precis vad du menar - man drar sig för att pyssla om man alltid måste städa efter sig. Men det är klart; då njuter man också desto mer när man äntligen pysslar! Hoppas du får en mysig vecka! Kram, Josefine

Huset utanför stan sa...

Åå, vilka jättefina askar! Vad duktig du är!

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så att jag kunde hitta till dig=) Roligt att hitta en kollega=) Hoppas att du haft lyckade och roliga julvisningar. Har haft min sista visning för säsongen men ser fram emot nya efter helgerna=)

Jag följer gärna din fina blogg, hoppas det är ok.

Kram

Anonym sa...

Gud va duktig du är!! Jättefina.

Jolins inredning sa...

Hej igen Maria!

Ja, jag har två ljusstakar. Den ena köpte jag innan den fanns på nordljus (noll54 i Karlstad) och den andra är köpt via nordljus.

Hur har det gått för dig?

Du kan väl maila mig på jolins@live.se

Kram