16 december, 2009

Snön faller så vit

Oj, vad mycket snö vi fått. Det är så mysigt ute! I dag ska jag städa och julbaka lite. Men egentligen borde jag vara i stan och handla julklappar på min lediga dag. Jag har massor kvar men det är så svårt att komma på nått när barnen blivit så "himla gamla".
Återstår och se vad jag ska baka. Julbullar med körsbär och Finska julstjärnor (smördeg med plommonmarmelad) är ett måste.
Mina Föräldrar och Syster tror jag är sugna på och se resultatet av tapetseringen så här kommer lite bilder.




Ha en underbar dag!

6 kommentarer:

LIZ sa...

Hej
Oj himmel va fint ni fick till det,och va många fina saker du har
det blev helt förtjusande jag vill också ha ett så fint rum.
Nu har du städat och jul fint,hoppas det går bra med julbaket,det börjar dofta gott i hela huset och man mår så bra.
Och snö har vi fått hoppas den ligger kvar över jul så alla barn får njuta av den när de får jullov
Ha en bra helg och lycka till med julklapps köpet.

strömmas sida sa...

Vad otroligt fint det är där i rummet. Så himlans smakfullt. Det går säkert som en dans att städa när det är så fint hos dig *ler*.

Visst är det härligt med all snö som kommit. Jag har inte varit inne i stan på ett tag och ungarna säger att det är knölfullt med folk ute.
Så ladda dina batterier med tålamod innan du åker in :-).

Om du har tid och ork över, kan du ju kunnat kila upp till mig för lite fika och småsurr.

Märkligt med luktfria hyacinter.

kram
strömma

Anonym sa...

Å va fint!

Käranån sa...

Så fint ni har det!!
Askarna är jättefina som du gjort!!

strömmas sida sa...

En riktigt härlig God Jul önskar jag dig och din familj i ditt fina hus.

kram
strömma

Annika sa...

Ja, vad fint det blev! Och vad fint pyssel du gjort!