15 februari, 2010

Viktväktarna

Jag kom på att jag måste gå ner lite, egentligen mycket i vikt... inte helt ovanligt. Så nu har jag plockat fram min 2 år gamla Viktväktarna brevkurs. Hoppas jag kan hålla mej till det nu. Men jag älskar ju socker & fett! Nu blir det att titta på bakverken istället för att äta dom. Dessa bakverk har Malin K med bloggen Älskar sött designat och de är så ljuvliga att titta på. Kaffekopparna med ljus har jag själv åstadkommit. Smile!
En annan hobby jag plockat ur garderoben förutom bantning är Bandbroderi. Riktigt roligt! Här är min sminkväska jag sydde av ett Tilda mönster och la till lite band, garn och pärlor. Nu är det en Tildavepa som är på G.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
William började skolan i dag efter 1 månads frånvaro. Han strålade som en sol närhan kom hem med taxin. I dag är det exakt 17 dagar kvar med rullstolen och gipset. Lagom till sportlovet. Jippi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med viktväktarna. You can do it!

Kram Linda

strömmas sida sa...

Vad härligt att vardag med allt det innebär, börjar komma igång hos dig.
Jag förstår att han är lycklig att han får komma iväg som vanligt och träffa sina kompisar. Han hade ju otur att det blev så mycket annat också förrut för honom. Skönt sen när gipset tas bort.

Vi syns när vi syns och jag finns ju här i stan så det hinns när du är in och har tid och möjlighet. Kul ska det bli att ses.

kram
strömma

Marie Dahlberg sa...

Oj så fin sminkväska du gjort!
Hoppas allt är bra med Liton, vill gärna se en bild på honom ;)

Marie/Kvarnmoras

Mollys sa...

Hoppade in här, det var ett tag sedan sist....du vet det e alltid så mycket.Bloggen har inte varit högsta prioritet nu. Har du kvar butiken eller säljer du inredning fortfarande? inkis o jag kanske vill ha nått i Maj....