09 september, 2009

Blåbär

Jag har fått användning av min älskde vän SAFTMAJA. Hon har stått oanvänd några år nu. Men i år är det ett rigtigt bärår! Är det ett dåligt bärår vill jag absolut inte plocka.  Men i år är blåbären  stora som jordgubbar, ja nästa... Lingonen likaså. Vi plockade så mycket blåbär så nu är frysen full till vinterns pajer och muffins. Och så blev det 10 liter saft dessutom.
Tedh som går i 5:an är hemma med örvärk i dag. Men i eftermiddag ska jag ändå dra med honom till stan. Han har växt ur alla sina byxor på nån vecka. Så nu är det akut med nya brallor!!!
Vad roligt att det börjat nått nytt på tv, tex Idol. Less på sommarens eviga repriser. Inte för att det blir så mycket tv på sommaren, men ändå. Halmbockarna de eldar  i Gävle kommer exklusivt från Bodils och mitt företag. Ha, ha...Jättekul, tycker vi!

2 kommentarer:

strömmas sida sa...

Hoppas ni hittade byxor till sonen.
Jag kikade efter dig på stan men såg dig inte *ler*.

Hoppas örvärken har gått över.

Vad mycket gott du har fixat.
När man bor i stan så ser man inga
blåbär :-))).

Nattkram
Ingrid

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Härligt med nykokt saft och en massa goda bär i frysen!!med en liten bebis hemma har det varit svårt att ta sig ut. Ha en fin söndagskväll.