27 september, 2009

Helgen


Fredag eftermiddag åkte min kompis Marina och jag de 41 milen till Umeå och bodde på hotell. Mmmm för hotellfrukost! I går bar de av ut på shoppingtur i staden och jag hittade massor att shoppa. Som vanligt...

Det finns så många härliga inredningsbutiker i den staden. Visar senare vad som inhandlades.

(Dessa bilder är från mitt symaskinsbord i hallen)


På eftermiddagen åkte vi norrut och hämtade min nya Maine coon kille Liston som är 13 veckor. Vilken go liten kille vi fått! Tack Marie för att jag fick köpa denna snygging av dej!!!
I dag har jag "paddat" grus där vi ska bygga en carport och bärt ut nersågade träd ur skogen. Man får diversearbeta med det mesta på en gård. Resten av kvällen ska jag bara gosa och busa med Liston!

7 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken liten sötnos!
Kram Marie
PS. Lät verkligen mysigt med hotellövernattning och shopping...

Klarafina sa...

Vad söt Liston är!
Det är verkligen härligt med egna äppelträd. Det är många år sen jag flyttade från Jämtland men egna äpplen - och rosor - är det jag uppskattar mest i mitt nuvarande liv.

strömmas sida sa...

Grattis till eran nya lilla goding.

Vad mysigt med din tur till Umeå och
att få bo på hotell måste ha varit ljuvligt.
Jag anar att du har shoppat en del där också :-).

Grattis i efterskott till din fine son. Visst är det kul när dom gillar att baka.
Min yngste son bakar mycket också.
Så där har vi tur både du och jag :-).

Ja det är en eländes influensa det här och nu vill jag bli frisk och
kunna åka och få snusa på lilla nya barnbarnet.

kram
strömma

Linneagården sa...

Godmorgon Maria.
Vad mysigt du gjord på den gamla symaskinen.
Åh, så gullig kissemiss oxå.

Vad härligt med en skön helg i Umeå.
Här har vi frost & -6 Ska väl plocka lite lingonris innan snön kommer.

Kramar från mig /madelene

Käranån sa...

Vilken söt liten Liston ni har fått! Fina bilder du visar!

strömmas sida sa...

Snyft snyft...ska ni helt lägga ner er fina butik?

Hoppas det är bra med dig i höstrusket.

kram
Ingrid

Hemma hos Linda sa...

Hej Maria

Fick mail från dig eller ska jag säga din webb butik, så tråkigt att ni ska lägga ner.

Finns så mycket fint hos er som jag skulle vilja ha, men tyvärr är det lite dåligt med kr denna månad!

Men jag håller tummarna för att du får göra något annat roligt framöver, har du några planer?

Sköt om dig!
♥ kram Linda