04 september, 2009

Skogens skafferi

Nu har William och jag rensat kantareller och förvällt och frysit in. Vad smarrigt det ska bli i vinter. I går plockade jag blåbär och lingon. Och i belöning får man ju sitta halva kvällen och rensa. Det var skönt att få det plockat innan älgjakten drar i gång till veckan.

I dag är det en riktig regning och blåsig dag. Så det är väl bara att dra i gång damsugaren och städa upp lite. Kanske blir det en kaka till helgen också.
Jippi! Nu ringde maken och han undrade om jag behövde städhjälp hemma... det var så regningt så han kunde inte jobba. Men jisses. Klart jag vill! Han skulle köpa med sej nått gott, så bäst jag sätter på kaffepannan.
Ha en mysig fredag!

1 kommentar:

strömmas sida sa...

Vad mycket gott ni har plockat i
skogen. Jag kan inget om svamp och
vågar inte plocka så jag skulle förgifta ungarna :-).

Hoppas du får en skön vilsam helg.

kram
Ingrid